FARED FASHION FORWARD

.

Monday, February 16, 2015

BAB 14 Antara LeLaki

'Jawab je la call Saiful ni.' fikirku didalam hati. Entah apa lagi dimahukan Saiful. Entah-entah dia sudah terlepas daripada penjara? Namun itu agak mustahil kerana baru dua hari Saiful ditangkap polis. Mustahil untuknya dilepaskan daripada penjara tanpa jaminan pihak polis! Ah jawab saja call Saiful ini. Kalau ada benda yang boleh diselesaikan, baik selesaikan dengan baik.

Aku menekan punat hijau pada telefon pintar milikku.

"Hello?"
"Hello?"
"Ya hello?"
"Err..... Fakhrul kan?"
"Yeah it is me. Kenapa?"
"Ini Saiful."
"Ohh............"
"I call you ada benda nak cakap?"
"Apa benda? "
"I am just wanna say sorry to you. I was too stucked up the fact that i cannot accept the fact that i am a gay, but i liked women too."
"Er.. your point is?"
 "OK listen. The first time i met you, i dah jatuh cinta dengan you. Tapi i tak cerita pun dekat you actually i did have a girlfriend back then."
"Masa kita dating?"
"Aah, masa kita dating. I know i was wrong.I curang dengan you. Tapi masa tu i tak tahu apa i rasa. I blur. I sayangkan you, but at the same time i was in a relationship with that girl yang you jumpa dekat kelab temph hari. I just..."
"Wait, so selama ni you ada perempuan tu masa kita dating? So i was your side bitch all the time?"
"Bukan tu maksud i. I was going to break up with her the night of kita gaduh tu. Sebab tu i jumpa dia."
"Habis, kalau you betul nak break up dengan dia, kenapa you still jumpa dia? If you really love me, just like what you said, why you still, have to look for her and meet her for the rest of three months we were dating, Saiful??" suaraku agak keras. Sakit hatiku memikirkan selama tiga bulan, Tiga bulan aku dikecewakan dan dicurangi lelaki yang aku anggap boleh melindungi aku daripada segala ancaman dunia. Malangnya tidak.
"Listen sayang."
"Don't sayang-sayang me. I hate that word from you. Kita dah takde apa apa dah Saiful. Bear with the fact of it!" jeritku lagi.
"OK OK I am so sorry i said that. Baiklah Cik Fakhrul, macamni. I was never into a guy before, just before i met you. I was never fallen in love with a guy, before i met you. I was never had sex with a guy before, before i met you. The thing is, i wasn't sure with what am i feeling. I tahu i sayangkan you, but i had her as my girlfriend. I don't wanna hurt her feelings." balas Saiful.
"So by all means Saiful, by all means, was it okay to not to hurt your girlfriend's feelings that you can hurt mine? What the fuck is this Saiful?"
"No!! Dengar dulu penjelasan i!"
"Penjelasan apa lagi? Kalau you sayangkan i Saiful, you would have tried everything to just save our relationship. In the first place kenapa you tak break saja dengan betina tu?" aku terlalu marah sampai tersebut perkataan 'betina' tu.
"Tunggu sekejap. bagilah i peluang untuk explain this to you. Please sayang i merayu." kedengaran perit suara Saiful dihujung talian.
"Just never call me again. Never!" terus aku mematikan hubungan. Makin difikir makin sakit hati aku.

Ahh pedulikan saja Saiful. Pada aku,lelaki kalau boleh curang sekali,dia tetap akan curang berkali-kali. Hidup ini mudah, Kenapa perlu diputarbelitkan.Kalau kau ikhlas mencintai aku Saiful, for the first place kau tak akan ada perempuan lain. Perempuan tahu! Bukan lelaki, tetapi perempuan! Luluh hatiku bila Syahrul memberikan sampul berisi gambar-gambar mesra betina dan Saiful tu. Apa aku ini dianggap sebagai apa? Tiba-tiba fikiran ku melayang pada hari terakhir Syahrul meninggalkan aku.

*****************************************************************************

"Babe, i have something to tell you." ujar Syahrul sambil memegang tang\anku. Permandangan di Tasik Putrajaya begitu indah hari ini. Selesai berlayar diatas kapal cruise sekeliling tasik,kami ambil keputusan untuk berehat sambil menjamah selera di The Village, Pullman Putrajaya. Sedikit tanned kulitku namun tidak mengapa, asalkan dapat menghabiskan masa dengan lelaki yang ku sayang ini.

"Yeah, what is it sayang?" mataku memandang tepat ke matanya. Jelas ada sedikit kerisauan. Mungkin perihal pelajaran tapi. Biasalah, ditahun akhir seperti Syahrul segala-galanya perlu tepat. Pelajar tahun akhir ekonomi seperti Syahrul memerlukan banyak bahan telaah untuk thesis Ijazahnya.

"I am going to move to London next month...." perlahan suara Syahrul berkata.

"What! Really sayang? Whoa i am so proud of you! Really?" jeritku kegembiraan sambil memeluk erat Syahrul. OMG, he is going to London. but wait, for what?

"Oh you are going to London to further your study kan?" tanyaku kembali sambil membetulkan rambutku yang dielus angin. Kelihatan pengunjung lain melirikkan mata mereka kearah kami saat aku menjerit tadi. Ah, malu pula. HAHAHA.

"Yes, i am going there to further my study. But..."

"But what? What but? Come on sayang you can tell me everything."

"I think we need to take a break for a moment?"

"Break for a moment like how?" aku masih tidak faham akan mesej yang cuba disampaikan oleh Syahrul. Break for a moment? Breaking from what?Our relationship?

"Our relationship. My dad dah tahu kita berdua bersama. He saw you were inside my house the other week." jelas Syahrul.

"ala you boleh je cakap dekat daddy i was one of your friends datang untuk buat assignment kan? "

"You didn't know much about my dad kan? He would never assume such thing to anyone yang datang rumah i."

"Yeah he would, i think.Manalah i tahu what your dad is capable of doing kalau you sendiri never told me anything. You sendiri yang secretive sangat about your family, how can i know anything about your dad." balasku kembali. Iyalah, setiap kali aku bertanyakan soal keluarga dia, setiap kali itu juga Syahrul cuba mengelak untuk bercerita. Dari gaya hidup, aku tahu Syahrul datang dari latar belakang keluarga yang berada.Namun tidak semestinya dengan aku bertanya, aku berniat jahat. Mana mungkin. Selepas berkali kali aku bertanya, dan setiap kali itu juga pertanyaan aku dijawab dengan topik yang lain, aku ambil keputusan untuk membiarkan Syahrul sendiri untuk berterus terang akan status dirinya.

"My dad, is somebody you would have known for years."

"Yeah like i knew him.Come on tell me the truth kenapa ni? Why we have to take a break from this?" paksaku. Aku ingin tahu, kenapakan Syahrul ingin memutuskan hubungan kami setelah setahun lebih bersama. What is going on in his head sampai dia berfikiran sebegini.

"My dad is the owner of CIMB Bank Group."

"Wait! Tan Sri Zikri Shamiz? That guy is your dad?" terkejut aku mendengar berita ini. Padanlah hidup mewah, anak Tan Sri rupanya...

"Yup. And he was spying on me since we were dating."

"And dia tak suka sebab you are dating a guy instead of a girl?"

"Yes! That is one point. The other one would be, dia dah buat full blown checking of your background, dan dia tak suka you sebab, you are not fit with his preferences."

"What the fuck are you saying this? He checked on my life?Apa je yang i dah buat so that he hates me now? You tahu kan about my whole life? I told you everything."

"I know, and i am okay with that, but he wouldn't. Last time you datang, dia terus datang dengan bodyguards dia bagi warning dekat i. He said i will be moved to London ASAP. And i cannot meet you anymore."

"So that was it? This is it? You just wanna take a break from this means you want to let this go and you want to just, follow him?" nada kemarahanku tidak dapat aku tahan lagi. What part in you think that by doing this to your son, boleh ubah his natural feelings towards human?

"I'd have to. Kalau tak dia akan tarik balik everything i have and i couldn't do anything."

"That easy? syahrul, what do you think i never sacrificed anything, any single thing in my life just to be with you? I abandoned my life just to be with you." aku teresak-esak menahan sebak. Sedikit lagi untuk air mataku tumpah jatuh ke pipi.

"I know but i have to do this sayang. Please. Sabar please."

"Sabar untuk apa lagi ha? I am leaving. Goodluck with your life,motherfucker!" terus aku bangkit, ku gapai Gucci Monogramku dan aku berjalan keluar daripada restoran. Syahrul mengejarku dari belakang sambil menjerit-jerit namaku, Kelihatan sebuah teksi dihadapan pintu utama Pullman, ku gapai pintu, dan terus aku masuk tanpa mempedulikan jeritan Syahrul. Hati aku sakit. Kenapa lelaki tidak pernah mencuba untuk melindungi sesuatu yang mereka sayang? Pantas teksi bergerak menuju ke rumahku.

******************************************************************************

"Eh adik what is happening?"tanpa ku sedari seorang misi membawakan makanan sudah berada dihadapan aku sambil mukanya pucat. Ahh, teringat kisah lalu sampai aku sendiri tidak sedar aku telah menangis keseorangan.

"Nothing kak. Adalah teringat benda dah lepas " ujarku sambil tergelak kecil. Misi bernama Amirah itupun meletakkan makananku diatas meja makan.

"Akak letakkan dinner awak dekat sini okey. ada apa apa awak panggil je akak. Takpun tekan bell sebelah katil tu okay." ujar Misi Amirah sambil tersenyum manis.

"Thanks akak, Akak shift malam ke hari ni?" balasku sambil mendekatkan meja makanku kearah dadaku. Senang. Sekarang ini pun dikebanyakan hospital mempunyai meja makan beroda yang menyenangkan pesakit untuk makan terus sahaja dari atas katil. Tambah-tambah layanan daripada hospital swasta, aku bisa meminta menu makanan yang aku suka.

"Aah. Akak shift malam. Sama dengan kak Linda. Semalam kak Linda la jaga awak tahu."

"Oh yeke?Tak sempat lagi nak berborak dengan korang semua. Thanks akak.Cakapkan thanks saya dekat Kak Linda jugak eh. " balasku sambil tersenyum. Layanan dihospital swasta berbeza sekali dengan layanan dihospital kerajaan. Mujurlah Syahrul tahu bahawa aku cukup benci untuk ke hospital kerajaan. Biarlah bayaran mahal sedikit, asalkan puas hati.

Kak Amirah keluar dari bilikku. Ku lihat telefon bimbit, sudah pukul 7 malam. Selesaikan dinner ni, lepas tu bolehlah berehat sekejap dengan akak-akak nurse yang dah tolong aku semalam.

bersambung......

No comments:

Post a Comment