FARED FASHION FORWARD

.

Monday, May 25, 2015

BAB 38 ANTARA LELAKI

"Kau siapa?" lelaki iras Syahrul membalas pertanyaan aku dengan pertanyaan.

"Awak Syahrul kan?" tanyaku kali kedua. Sekadar mahukan kepastian. Hati aku tetap mengatakan Syahrul sudah tiada, but there's nothing impossible in this world right now. Mungkin Tan Sri memalsukan kematian Syahrul, who knows kan. Aku just minta, lelaki didepan aku ini bukan Syahrul. Aku tak mahu untuk menaruh harapan untuk kali keberapa entah ni.

"Saya Fakhrul, awak ingat saya tak?" tanyaku setelah 'Syahrul' dihadapanku senyap saja. Dia menggelengkan kepalanya dan memandang tepat kearah mukaku. Kemudian dahinya berkerut seperti cuba mengingati sesuatu. Mungkin dia cuba untuk mengingati sama ada dia mengenali aku atau tidak. Mustahil kalau lelaki depan aku ini adalah Syahrul, kami kenal selama lebih 5 tahun, how can he forgot things like that easily?

Telefon bimbitku berdering, kuat. Tersentak kami berdua. Aku mencapai telefonku dipoket belakang. Azman menghubungi aku. Barangkali ingin tahu perkembangan aku didalam. Aku menggelonsori cahaya berwarna hijau, dan telefon kuletakkan ditelinga.

"Awak, Selena dah sampai ke?" lembut suara Azman bertanya. Aku tahu, lama juga aku didalam ini kan. Padahal Selena telah pun menghubungi aku dihadapan Azman tadi, its obvious Selena sudah sampai. Paling kurang sepuluh minit. Ni dah pukul berapa? Memanglah Azman tidak keruan di luar.

"Sorry awak, saya bawa Selena tengok kedai kedai kejap" aku tipu diselangi tawa.

"Ok la. I thought tak sampai lagi. Saya dah ada dalam kereta sayang. Cepat sikit, nak lunch lagi."

"Ok sayang. Wait for me kitorang nak keluar airport dah pun ni." aku matikan panggilan. Ah lantaklah dengan mamat muka macam Syahrul ni. Lebih baik aku keluar, daripada menunggu jawapan tak pasti. Lagipun, aku yakin, still yakin, Syahrul dah tiada. Kalau pun dia masih hidup, aku pasti, he's not meant for me. Azman yang sanggup tunggu aku bertahun lamanya takkan aku nak siakan sebegitu rupa saja? Aku tak boleh selfish macam tu saja.

"Selena, jom! Let's go!" pantas aku menarik beberapa bagasi Tumi milik adikku keluar ke pintu utama KLIA.

"Siapa tu?" Selena berlari anak mengejar aku sambil menbetulkan skarf dilehernya.

"Entah. Aku tanya dia senyap je."

"Boyfriend la tu?"

"Boyfriend aku tunggu kita dekat luar." balasku pendek. Tidak, Selena langsung tidak tahu apa apa tentang Syahrul, dan aku sendiri tidak pernah memberitahunya mengenai Syahrul. Some of my relationships were being kept in secret.

"Okay!" Suara Selena berubah riang. Aik, suka nampak?

"Suka pesal kau?"

"Tak sabar!"

"Whatever."

Azman menunggu diluar sambil bonet kereta dibuka. Aku memasukkan beberapa bagasi Selena yang muat dan barangan selebihnya dibawa masuk ke tempat duduk penumpang belakang. Kami menuju ke Restoran Darussalam di SS15, Subang Jaya untuk makan tengah hari.

*****************************************

"Can you get Selena on board with us?" Nikolas bersuara di bucu bilik. Matanya memandang kearah Naylie dengan penuh harapan.

"I don't know. She's here today, tapi dia cakap Fakhrul is picking her up today."

"I need her help. I tried a lot of times to reach Fakhrul myself, but i couldn't. I need her to help me Nay." suara Nikolas separuh merayu.

"But weren't you the first one who agreed on marrying that girl & then now nak dengan Fakhrul?" Naylie memasukkan telefon bimbitnya kedalam bag tangan Salvatore Ferragamo yang berwarna kelabu itu.

"Not before i found out she slept with another man."

"And was that any different than what you did to him? You guys were having a relationship before this?"

"Yes, we did. I know it's not okay, but i love him Naylie. It's just, i thought with being married, could sustain our family & also brought me back to the right path. Or so i thought."

"But you already cheated on him, Nik. You cannot expect a girl would just come right back at you just, after you cheated on her. Nobody would make any sense like that." Naylie berkeras juga. Bukan dia tidak mahu membantu Nik, namun dia kenal Fakhrul itu siapa. Once he says he doesn't want to do it, he will not do it. He's that firm.

"Please Naylie, kali ni saja. One last time, after this, i won't budge you anymore." harapan Nikolas untuk memiliki Fakhrul mesti diusahakan sampai dapat. He knows that Fakhrul is only meant for him, & he's the only one just for Fakhrul. Dia menyesal? Ya dia menyesal. Apakah boleh ditarik kembali kata-kata dan perbuatannya dulu? Tidak! Namun dia ingin membetulkan kesilapannya dulu. Dia ingin betul-betul menyayangi Fakhrul seperti dulu. After he was married, & all this mess, he knows, that he needs Fakhrul in his life. Semasa dia masih berkahwin pun, perasaan bahagia itu tiada. Dia tercari-cari, dan cuba belajar menyintai Melissa, bekas isterinya itu, tetapi dia gagal. Dan seolah-olah berita Melissa yang curang itu memberikannya harapan untuk kembali kepada Fakhrul. Jelas diingatannya apabila Fakhrul tiba dirumahnya dan melihat dia bersama Melissa, dia tahu betapa hancurnya hati Fakhrul ketika itu.  Mata Fakhrul yang berkaca ditatap, dan dia tahu, Fakhrul berusaha untuk kelihatan kuat. Dia tahu, Fakhrul berlakon kuat. Dia kenal Fakhrul, kuat di luar, fragile didalam.

"Selena is with them now. I texted her. She'll help. She said yes to us Nik. Now, its up to you then." ujar Naylie lalu keluar dari bilik itu. Nikolas terduduk dikerusi baldunya. Dia tersenyum. Ya! Kali ini Fakhrul bakal menjadi miliknya.

Bersambung.........


No comments:

Post a Comment